miércoles, 6 de junio de 2012

Cultura lliure i programari lliure.

A continuació faré una activitat proposada des de el blog de la nostre assignatura.

A continuació hi ha breument exposades 4 situacions que es succeeixen a les escoles del nostre país "diàriament".

A- El professor d'educació física diu als seu alumnes: "Demà, tothom vindrà a classe amb unes "Nike. Foamposite Pro" per poder fer les pràctiques de basquet.


B- Som a classe fent un projecte de col·laboratiu de ciències i diem als nostres alumnes: Aneu a google, cerqueu imatges sobre la terra i les aneu enganxant i comentant en un Word.

C- Per preparar una classe, el mestre ha confeccionat un fantàstic PowerPoint en el que li manquen les dues últimes diapositives, l'envia per correu electrònic als seus alumnes amb la instrucció següent: Obriu el PowerPoint, fet amb la versió 2007, i completeu les dues últimes diapositives amb les dades que falten. La propera setmana el porteu a classe per comentar-lo.

D- El professor de ciències, en una excursió, diu als seus alumnes: "Entreu a la botiga de records, agafeu les postals que vulgueu per portar-les als pares"

Quina de les quatre situacions està bé?

Crec que la opció correcte és la número C ja que el mestre ha confeccionat un PowerPoint molt ben fet en el qual posarà d'on ha tret les imatges i tota la informació.
Els nens a partir d'aquí haurán de buscar informació per completar les últimes dues diapositives.
És correcte perquè el mestre no incita a robar en botigues com en l'opció D o robar directament imatges d'internet com en l'opció B. Crec també que l'opció A està malament ja que el mestre no pot demanar unes bambes tan cares, ja que potser hi ha moltes famílies que no se les pot permetre.

CANALS RRS

CANALS RRS (Really Simple Syndication)


Serveix per rebre informació de les teves pàgines web preferedides sense necessitat d'haver-te de conectar o visitar cada dia aquests llocs web.
És molt fàcil, molt sencill i de molta utilitat.






Què necessitem per rebre l'informació?  El que es de molta necessitat és tenir disponible un canal RRS. Quan ja tens el aquest canal pots guardar pàgines web.






Exemple: iGoogle.
En aquesta pàgina podem guardar totes aquelles pàgines que utilitzem normalment. Per exemple en el meu iGoogle tinc guardades diferents pàgines com per exemple: el facebook, el blink, el gmail, el hotmail i una pàgina web per mirar el temps.
És molt còmode i la pots fer servir en tots els ordinadors no només en el que utilitzes normalment.




*Aquí deixo una petita explicació de com posar els canals RSS al iGoogle.



martes, 5 de junio de 2012

WIKIS

Els wikis. Fonaments i relació amb l'educació i el treball cooperatiu.


Una de les coses noves que he après són els anomentats wikis. Al blog de la assignatura hi ha diferents videos on podem veure que són i per a què serveixen.
Jo faré un petit resum del que he après:


La paraula wiki significa “ràpid” en hawaià, ja que és fàcil i ràpid d’editar.
Per guardar informació i/o acumular-la, es pot fer per mitjà de diferents recursos que ja coneixem: blocs i wikis.



Què han millorat les wikis?

  • Treballs en grup: el podem utilitzar per fer els treballs en grup i deixar de banda el hotmail o el messenger que fan treballar d'una manera molt lenta.
  • Penjar apunts: com els wikis van per pàgines, pots utilitzar una pàgina per cada dia que pengis els apunts.
  • Llistes de telèfons: en comptes per correu electrònic que és més lent, si et canvies el número de telèfon el pots penjar a la wiki i que totes les persones que tu vols que el tinguin l'agafin.
On no va bé fer servir els wikis?

A continuació explicaré on no van bé utilitzar aquests llocs web.
 Per exemple, alhora de publicar notícies, en aquest cas, ens seria més útil un bloc, ja que és de caire temporal
- Així com, per fer un seguiment d’aprenentatge, tampoc ens seria útil el format de pàgines i optaríem per un bloc.


A continuació presentaré la meva intervenció en el wiki de l'assignatura.


"Va cridar tan i tan fort que totes les criatures que descansaven al bosc es van aixecar i van mirar atentament als dos nois. En Sergi i en Manel eren completament perplexos amb la situació vivien en aquell moment" 


Aquest és el petit fragment que he introduït. Ho podeu veure a: http://misteri.wikispaces.com/
Lectura Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents.


Durant unes sessions hem estat treballant a classe aquest llibre de Francesc Balagué i Felipe Zayas.
He après molts conceptes com que era la web social o web 2.0, els tipus de blogs que hi ha, per a què serveixen, els tipus de blogs que hi ha per exemple:


  • Blogs de centre
  • Blogs destinats a seminaris i cursos de formació en TIC
  • Blogs de professors
  • Blogs d'aula
  • Blog de professor-alumnes ( com el del nostre professor de GTIC)


Els blogs com molt bé diuen els autors d'aquest llibre " són llocs personals autogestionats que generen comunitats amb un alt grau de fidelitat,basades en interessos comuns i en la construcció compartida del coneixement". Es a dir la persona que té el blog decideix quin caire li vol donar aquest, quina informació posa, a qui està dirigit i a qui no. El blog és una eina relativament nova que ens ajuda a expressar-nos en un lloc concret.



miércoles, 28 de septiembre de 2011

Apunts de classe

Blog: És una eina molt utilitzada actualment per la societat. Els blogs són com diaris ordenats cronològicament, és a dir, els més antics estarán al final i els més nous al començament.
Dels blogs podem destacar que tothom en pot tenir un, en ells pots escriure diferents notícies, interactuar amb altres persones que tinguin blogs i penjar diferents vídeos o fotografies.

Segons com diu la viquepèdia quan cerquem blog al buscador, el terme blog fa molt de temps que existeix, aproximadament des de que es va inventar Internet.

Podem destacar diferents característiques dels blogs:
  • Són gratuïts i tothom en pot tenir un.
  • Pots interactuar amb altres bloggaires.
  • Pots restringir els visitants del teu blog.
  • Pots pujar diferents presentacions i vídeos.

miércoles, 21 de septiembre de 2011

Què podem fer amb els blocs?

A la nostre classe de Tic treballem tan a classe com a casa el bloc. Per poder fer un,  has de tenir un compte en gmail. Un cop ja tens el compte fet ,has de posar al navegador la pagina dels bloggers i fer-te un altre compte, on et demanaran diferents dades com el teu gmail, el teu nom, cognoms i depèn com et demanaran un codi que rebràs al teu telèfon mòbil.
Quan has fet tots aquests passos ja pots començar a fer servir el teu bloc!

En el bloc pots fer una sèrie de coses, com per exemple canviar el fons de la pantalla, el color de la lletra, la mida, posar fotos, vídeos, enllaçar diferents links, parlar amb altres bloggaires, etiquetar publicacions ....

Molt important!

Per a que no hi hagin faltes en els vostres textos pots entrar a eines,complements a continuació li donem a la pestanya de més i instal-lem l’idioma que volem que ens corregeixi.

jueves, 15 de septiembre de 2011

Declaració d'intencions

Sóc Natàlia Castillo i estic estudiant a la Universitat Ramón Llull. Faig tercer d' Educació Infantil però estic repetint aquesta assignatura de primer.

Aquest bloc  l’utilitzaré per penjar diferents activitats, apunts de classe i notícies, tan d’aquesta assignatura com de les altres. Amb aquest bloc pretenc investigar sobre la utilització d'aquests: interactuar amb altres bloggaires, visitar diferents blogs que facin referència a l'àmbit educatiu, penjar diferents vídeos, fotografies, comentaris de les meves pràctiques i sobretot conéixer a la perfecció l'utilització del blog per així quan estigui en un futur en una escola, poder penjar les activitats fetes a l'aula i donar facilitats als pares per veure el treball fet a classe.

Espero que us agradi el meu blog.
Moltes gràcies.